sunnuntai 27. lokakuuta 2013

Kattia kanssa!

Tänään Tyrnävän mummulassa me palloteltiin emännän kanssa ihan normaalisti, kun siellä on se kamalan suuri piha. Tosin kaikki pallot oli hukassa ja mun oli tyytyminen raskaaseen ja hankalaan pesäpalloon.

Ja sitte yht´äkkiä, kun mä oli penkomassa puuliiterissä, sieltä lähti kamalan iso kissa karkuun. Joo, mä tiedän että täälläkin blogimaailmassa on kissojen ystäviä. Mutta mä tiesin heti, mitä sen kissan kanssa piti tehdä. Vaikka se oli isompi kuin mä, mä ajoin sen karkuun! En kuunnellut yhtään emäntää. Kissan perään vaan, pikkutien yli viuh! Ja silloin mun emäntä hätäänty todella. Vaikka se oli ihan pikkutie, taloon menevä, saattaa sillä tiellä kuitenkin kulkea autoja. Mun emäntä karjui mitä sen kurkusta lähti että "ELVIS TÄNNE". Ja sitten sen naapuritalon koirat alkoi kans riehua, joten mä päätin sittenkin palata emännän luo. Olinhan häätänyt sen katin tiehensä. Eli homma hoidettu! Mummukin kiitteli mua, että mä oli häätänyt sen nurkkiin pissivän kissan tiehensä. Tosin mun emäntä puolusti sitä kissaa sanomalla, että syöhän se puuliiterin hiiriä. Mutta sitä ei lasketa. Ja siinä hötäkässä se ainoa pallo, pesäpallo, joutui kans hukkaan. Nyt mun pitää ostaa uusia palloja mummulaan.

Koska se kissan takaa-ajo oli niin vauhdikas, saatte kuvan mummun lintulaudasta. Emäntä pongasi siitä siis punatulkun, käpytikan, hömötiaisen, sinitiasen, talitiaisen, varpusen, viherpeipon ja närhen. Ja sitte oli yksi, mitä edes se ei tunnistanut. Epäili kyllä lapintiaiseksi.

Tosson se käpytikka maassa. Ikkunan läpi otettu kuva.

Ja tässä näätte, miten iso se piha on, kesällä otettu kuva. Kyllä mä siellä oon!

6 kommenttia:

  1. Vähän iso piha, tuonne vois pieni koira kadota.

    t. Olli, vähän väsynyt (elän kesäaikaa)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis mulla meni talviaikaan siirtyminen ihan hyvin. Kesäaikaan heräsin melko tarkkaan klo 6,30. Ja nyt sitten heräsin kesäaikaan klo 7,30 eli talviaikaan muutettuna klo 6,30. Mä varmaan ymmärsin, kun uutisissa puhuttiin talviajasta...

      Poista
  2. On sulla kyllä mahtipiha puuhastelulle, mut Tyrnävällä on kaikkee hyvyskää (lue meijän Myrsky).

    Kyä mekin näytetään kissoille närhenmunat, kih hih, siis annetaan kyytiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, kyllä sen pitää olla keeneissä, nimenomaan koiran keeneissä, että ymmärtää ajaa kissat tiehensä!

      Ja me aina kyllä muistetaan, että Myrsky on Tyrnävältä, niiku meidän edesmennyt Vallukin.

      Poista
  3. Luonto se tikanpojan puuhun ajaa, ja Elviksen kissajahtiin. Ja onhan tossa pihassa lääniä kirmailla..

    Kyllä se kolli takaisin liiterille palaa, jos on tarpeeksi hyvät jyrsijäapajat.. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niitä on kuulemma siellä naapurissa kaksikin kappaletta. Mutta jos se säikähti mua ihan tosissaan :D :D

      Poista

Komentteja on aina mukava saada!