tiistai 2. huhtikuuta 2013

Arjen askareita

Koitti taas arjen päivät ja mun on oltava jonkin aikaa kotona yksikseen. Mä oon siinä onnellisessa asemassa, että hirmeen pitkiä päiviä mun ei yksin tartte olla. Jotain 6-8 tuntia. Ja nuo kahdeksan tunnin päivät on tosi harvinaisia. Isäntä ja emäntä pystyy vähän säätelemään työaikojaan. Ja jos on tiedossa oikein pitkä päivä, niin isäntä käy mun luona ruokatunnillaan. Mukavaa. Ja toimettomanahan mä en oo. Aina mä jotakin keksin. Puruluut ei mulle kelpaa, vaan:


Sohvapöytä. Jostain ihme Vepsäläiseltä. Näitä oli alunperin kaksi, mutta se toinen on ilmeisesti piilotettu multa.


Emännän yöpöydän nurkka. Tää on vaan Ikeasta. Kait sitä nyt vähän saa massakalusteita tuunata? Ja kattokaa nyt, mitä lastulevyn silppua.


Eteisen rahi, Pentikiltä. Kattokaas,  että mun huojuva emäntä saa saapaat jalkaansa. Ei auttanut tabascot eikä muut. Kyllä tuossa vielä voi istua. Mun mielestä ainakin.


Hmm... keittön ulkonurkkaus. Tämän kait pystyy vielä korjaamaan. Ja tuon kun emäntä huomasi, se otti mua korvista kiinni ja löi mun nenän tuohon ja karjaisi että EI! Toki mää ymmärsin heti, että seiniin ei kosketa...

Niin, ja yks homma, mistä ei oo kuvaa. Makuuhuoneen tuplatäkki. Mun emäntä ajatteli, että kun oon jo iso poika, voin mennä katteleen ajankuluksi maisemia makuuhuoneen ikkunasta. Se kun ainoa siihen sopiva ikkuna. Mutta mä keksinkin alkaa pitämän diskoa sängyllä. Ja siihen lirahti... muutaman kerran. Pitäähän täkkiin saada oma kotoisa tuoksu. No mitä teki emäntä? Osti uuden täkin ja salpasi makuuhuoneen liukuoven kiinni. Paitsi aluksi se pisti sen kumikiilan lattianrajaan. Mun ei ollut temppu eikä mikään kaivaa se pois. Mutta nyt se kiila on korkealla. Ja tiukasti. Törkeää tuollainen saavutettujen etujen pois vieminen, niinku Nakki mua valisti!

2 kommenttia:

  1. Voi Elvis, minkä teit! Ei hyvä, mutta blogisi on kiva. Ja villapuserosi on tosi tyylikäs. t. Mona

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Keh keh... Kyllä sitä kaikkea pitää keksiä... Ja lisäää seuraa, kunhan ploki edistyy...

      Poista

Komentteja on aina mukava saada!